torsdag 21 oktober 2010

På jakt

Jag är ständigt på jakt, på jakt efter nya ental. Ibörjan av min viktnedgång var varje gram och hekto viktigt, nu är det entalen som jagas :) Idag nådde jag ett nytt ental, det kändes så jäkla bra då jag kämpat med det gamla entalet i garanterat 6veckor. Har legat på en platå då vikten typ stått stilla, ibland ett halvkilo upp och ibland ner. Hoppas det har lossnat nu! Motivationen dalar lätt om man inte ser resultat men det är bara försöka hålla fast vid sina(förhoppningsvis)goda vanor. Visserligen nådde jag denna nya siffra med minsta möjliga marginal då det blev XX,9kg så nu är det 1kg till nästa nya tal, hoppas det inte tar 6veckor igen :)
Grubblar på dagens middag som vanligt, tror iaf att det blir en broccoligratäng, förhoppningsvis finns det nån köttbit i frysen eller så kanske jag helt enkelt serverar med knaperstekt bacon i?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?