lördag 2 oktober 2010

Lördag

Idag har jag haft ut Iris från hagen och borstat henne och det gick hur bra som helst. Detta i sig låter väl inte som nån större bedrift, men idag hade hon inte sällskap av Ferrari. Iris är nämligen inte van att vara ensam så bara detta att lämna henne själv i hagen eller att ta ut henne utan sällskap är viktigt att träna på. Hon var jätteduktig och mumsade glatt på sitt hö medans jag pysslade på. Allt är ju så nytt för både mig och henne så vi jobbar på att lära känna varandra. Att hon ens ville följa med ut ur hagen visar på att hon är en stabil tjej, jag blev nämligen getingstucken i foten precis innan jag skulle hämta henne. Måste ha sett rätt komiskt ut då jag skrek till och sparkade iväg skon ett par meter:) Getingarna är riktigt slöa nu, dom kryper omkring på altanen, en vidrig rackare hade lyckats gömma sig i skon trots att jag skakat ur innan jag tog den på mig.

Går i middagsfunderingar, tror det blir baconlindad filé igen, det var så enkelt och framförallt gott. Måste bara ner på bojn och inhandla lite broccoli till gratängen jag tänkte göra till. Vad ska ni äta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?