måndag 18 oktober 2010

Trött

Det känns att vintern är i antågande, jag har nämligen fått besök av en mindre trevlig gäst. Jag har ju en inneboende gäst vid namn SLE som ofta hälsar på denna tid på året. Började känna symtomen komma krypande i helgen och igår var jag rätt däckad. Höger arm gör ont och det känns som att den är ett par centimeter kortare än vanligt och handen mår inte bra, fingrarna har svällt upp och huden spricker pga detta, ser ut ungefär som en häxas krokiga fingrar. Tröttheten som kommer med SLE:n är inte av denna värld, går inte att jämföra med vanlig trötthet. Det liksom en förlamande trötthet som inte går att sova eller träna bort, man hamnar som i ett dimmigt töcken. Har ringt vc idag och ska lämna prover på onsdag så vi får se vad dom visar. Jag har ju varit i stort sett symtomfri sen jag blev gravid, det var ju så tätt mellan Klara och Tor så jag har varit "frisk" tills nu. Min kropp verkar gilla att vara gravid men seriöst så skulle jag inte orka med en bebis till, man ska ju ha tid med dom man redan har också :)

1 kommentar:

Vad har du på hjärtat?