onsdag 6 oktober 2010

Så här gick det

Hade ju stora beslutsproblem angående palten igår. Det kan låta superlöjligt men jag var nästan gråtfärdig innan jag vägt för och nackdelar mot varandra. Det blev inte en enda liten paltbit för mig, jag gjorde en liten tacopaj a´la LCHF och tog med mig :)

Tacopaj
2ägg
0,5dl grädde
1msk smör

Smält smöret i pajformen i ugn, 225*C. Vispa ihop äggstanningen och grädda till torr yta med ordentlig färg, ca: 10min. Ta ut och låt svalna.

200g köttfärs
hackad lök
tacokrydda( färdig eller krydda själv)
Lite vatten
Tomat i små bitar
1dl riven ost
0,5dl grädde
En klick creme fraiche eller majonäs

Bryn färsen med lök och kryddor i smör. Tillsätt vattnet och låt koka in. Riv osten och blanda med grädde och creme fraische. strö ut köttfärsröran på pajbotten och fördela tomat på toppen. Häll oströran överst och grädda 10-15 minuter, på 225*C, eller tills ytan fått fin färg.


Detta var jättegott, jag blev inte ens paltsugen! Receptet är för en mindre pajform, vill man göra en stor går det utmärkt att dubbla receptet.

2 kommentarer:

Vad har du på hjärtat?