söndag 12 september 2010

Välkommen Iris!

Nu har hon äntligen kommit. Transporteringen gick bra och det var en helcool dam som traskade ut i hagen, hade delat av den så hästarna skulle få hälsa på varandra över tråden först. Det var lugnt fram tills 19tiden... Då stod Iris & Ferrari och luktade på varandra, det skreks och peps lite, Iris började slå med framhoven, typsikt ston! Då jag inte vill ha en häst som fastnar i tråden i mörkret valde jag att öppna upp istället och jäklar vilket rally det har varit. Jag och Ebba har stått med andan i halsgropen då vi insåg att Iris är STOR och tråden till en shettishage är väldigt LÅG. Det var rätt spännande då hon kom i full karriär mot tråden, jag var helsäker på att hon skulle hoppa över den! Som tur är så gjorde hon inte det, vi sprang runt och höjde plus att jag knytt en massa "varningsband" som jag hoppas ska se avskräckande ut :) Förhoppningsvis är det tre hästar i hagen imorgonbitti...

1 kommentar:

  1. Så fin hon är!! =) Hoppas dom stannade i hagen inatt, obehagligt med lösa hästar, kan ju sluta riktigt illa åxå... =(
    Måste komma förbi o kika någon dag, är ju sååå hästsjuk nu!! =)

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?