torsdag 16 september 2010

Har du hört den förut?

Viktnedgång kan uppröra och vara ett känsligt ämne. Vilken diet eller livsstil du än väljer så kommer det alltid att finnas "förståsigpåare" som dömer ut din kost totalt. Det rör mig faktiskt inte i ryggen, dessa "förståsigpåare" har sällan nån djupare kunskap utan det är vad de har hört.
Jag tycker att det är intressant att prova olika metoder, jag gick upp rejält i vikt när jag var runt 16-17år pga att jag gick på höga doser kortison. En vanlig biverkning på denna medicin är just viktuppgång, då man samlar vätska och i mitt fall ökad aptit. Så ja, jag blev rätt knubbig. Sen blev jag gravid, gick dock ner i mig själv under denna och när Ebba var runt 2år gick jag med i Viktväktarna med gott resultat om jag inte minns fel tappade jag runt 20kg, jag behövde aldrig vara hungrig. Sen dess har jag hållit vikten, gick faktiskt ner ännu mer än vad som var målet, sen var det ju 2graviditeter som gjorde att jag svällde upp.

Klistrar in det första inlägget jag skrev i denna blogg:

Jag har haft två täta graviditeter, Klara föddes juli 2008 och Tor september 2009. Med Klara gick jag upp ca: 12kg, blev gravid igen då hon var 5mån, då hade jag gått ner 8 av mina graviditetskilon.Vikten ökade snabbt när jag hade Tor i magen, gick upp ca:20kg totalt plussa på de fyra jag inte gått ner så låg jag alltså på plus 24kg. Ställde mig inte på vågen förrän 3veckor efter att Tor var född, då hade jag minskat 6kg. Jag har varit gravid i 2år nu och känt mig allmänt tjock och otymplig. Vill se snabba resultat och bestämde mig för att prova på pulverdiet, Allévo.
Under nästan 3veckor bytte jag ut alla måltider mot en påse pulver, resultatet blev
-5kg under dessa veckor. Sen början på oktober går jag på kombinerad kur dvs att jag äter lunch och middag som "vanligt", resten blir frukt och Allévo, vågen stannade upp ett tag men nu har jag loosat ytterligare 2kg.


Pulverdiet var en jättebra kickstart, snabba resultat sporrade att fortsätta. Åt enligt VV efter denna kur och i Januari 2010 gick jag med i Aftonbladets viktklubb, denna klubb är helt suverän måste jag säga. Som sagt så tycker jag att kurer och dieter är intressanta och nu tänkte jag ge LCHF chansen att vara med på ett hörn, mina sista kilon som jag inte vill ha kvar :)

ALLA dieter fungerar, så länge man följer dom!

2 kommentarer:

  1. Precis, allt fungerar bara man följer dom! Jag tröttnar fort o ger lätt upp...men denna gång känns det annorlunda, jag e mer peppad än nånsin o dessutom träningssugen jämt....inte likt mig alls, slagit huvet? :-o Haha!!

    SvaraRadera
  2. Det kom två sällskap på husvisningen, men inte härifrån så det var ju kul! =)
    Men det blev ju värsta skit storm vädret så man fick ju inte se Flurhedens vackra sida direkt utan regn storm....det var ju synd....men vi hoppas att någon spekulant dyker upp snart! =)

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?