onsdag 22 september 2010

Iris update

Nu är det dags för uppdatering om Iris tycker jag. Hon är verkligen en trevlig tjej, dom kommer så bra överens hon och pojkarna. Detta är vad man skulle kunna kalla det ett projekt :)
Iris har gått som sällskapsdam hela sitt 8-åriga liv tillsammans med sin syster och mamma, ägaren har inte gjort så mycket med henne, jobbat lite från marken med longering och så, man märker dock att hon är mycket hanterad och detta känns positivt. Hon är inte inriden om man säger så, vad jag förstod har hon haft ryttare på ryggen vid några enstaka tillfällen och då följt efter andra hästar och detta har gått fint. Första dagarna fick hon bara gå tillsammans med de andra, var bara och pratade med henne. När jag sen stod i hagen och borstade Scooby så blev hon nyfiken och ville vara med. Igår gick vi på första promenaden runt gården och kikade lite. Ferrari fick följa med som moraliskt stöd, trygg och stabil som han är. Det gick bra men man märkte på Iris att hon tyckte det var spännande.
Ibörjan försökte hon liksom gå framför mig, hade lite bråttom. Jag vill helst att hästen ska gå bakom mig, detta förstod hon dock rätt snabbt. Detta får ta den tid det tar, vi ska börja med promenader och längre fram tömkörning, vill inte stressa. Hon känns stabil och trygg, de kriterier jag vill att en gårdshäst ska ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?