fredag 7 maj 2010

Fredag

Senast igår fick jag en kommentar att jag verkar äta så mycket, choklad också, och det gör jag ju, jag äter mig smal :) Det är det som är det fina med viktklubb, inget är förbjudet. Man får äta allt! Jag kan äta en pizza om jag känner för det men ska jag hålla mig inom mitt kaloriintag så blir det inte så mycket mer den dagen då. En pizza är ca 1000kalorier och jag får äta 1309 per dag, så det är ju fritt val :) Håller mig då hellre till exempelvis kyckling eller laxfilé och slipper vara hungrig...

Idag är det fredag och i helgen ska jag faktiskt unna mig lite godis, även om jag överskrider kaloriintaget rejält :)

Gårdagens mat:

Grötfrukost

Äpple till mellanmål

Kycklinggryta och ris till lunch

Middag blev ugnsstekt lax och veckosallad, lyxade till det med 2 friterade lökringar också, gott gott, då resten av flocken käkade detta, burgare och pommes :)

Macka,te och juice på kvällen

Veckosallad

1/2 vitkålshuvud, strimlas
Några morötter, grovrives

Koka upp en lag med:
0,75dl äppelcidervinäger
0,75dl olja
0,5dl socker( jag använder hermesetas lättströ för att spara in på kalorierna)
Svartpeppar efter eget tycke och smak, ev andra kryddor. Häll lagen över kålen och morötterna, klar att äta, blir dock godare ju längre den står :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?