fredag 21 maj 2010

Fredag igen

Nu är det fullt upp på alla plan förutom bloggen :)
Det känns lite konstigt att Medea inte är med oss längre men man vänjer sig nästan skrämmande fort. Så här efteråt känns det så skönt att det äntligen blev av, låter kanske grymt men ni förstår nog vad jag menar. Våra fyrbenta vänner förtjänar ett värdigt slut även om detta är det absolut jobbigaste beslutet man måste ta.

Klara har börjat på dagis, jag vet att det heter förskola, men dagis låter så mycket trevligare :)Inskolningen började i måndags och hon trivs som fisken i vattnet. Det är lustigt hur man kan ändra sig, jag hade inte tänkt ha henne på förskolan så länge som jag ändå är föräldraledig med Tor. Ni som känner till Klara vet ju att det är full fart från det att hon slår upp ögonen på morgonen, 5h/ 3dgr i veckan kommer att passa henne ypperligt :)Hon har haft så roligt, tror knappast hon kommer att sakna mig när det är dags för henne att vara på dagis utan mamma...

Så passar vi på att uppdatera vikten då, det går åt rätt håll, även om det inte går fort nu mot slutet. Mitt senaste mål var ett nytt 10-tal och det har jag nått. Nu strävar jag efter nya ental, räknar inte gram för tillfället. Provade mina favoritjeans för ett par dagar sen, jag kan faktiskt ha dom nu även om dom är aningens tajta om låren, det känns bra för sist jag provade dom fick jag dom inte ens över knähöjd :)

1 kommentar:

  1. Jag som jobbat på förskola typ forever säger också dagis =) Håller med, det låter trevligare, förskola låter så formellt och skolaktigt på nåt sätt. Kan tänka mig att hon trivs, det är ju så mycket nytt och roligt att leka med där, kommer säkert gå toppen bra när du ska lämna henne själv där.

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?