onsdag 11 november 2009

Sjukstuga

I veckan har det varit sjuklingar här hemma. Ebba har varit hemma från skolan, feber, huvudvärk och hosta. Klara har inte heller varit riktigt piggelin, men hon har mest varit snorig, får hoppas det inte blir värre än så. Nässpray och frisk luft, då vidgas luftrören. Ska strax ut på våran morgonpromenad, är så kul att vara ute sen nya vagnen kom!
Vad händer på viktsidan då? Jag äter lunch och middag som "vanligt", skippar smörgåsar, godis och fika, visst syndar jag ibland, men inte ofta:) Pulvrar med Allévo till frukost och mellanmål. Promenerar varje dag. Jag har vägning på söndagar, i söndags hade jag varken gått upp eller ner, och det är ju ok. Jag är envis, ska absolut i mina gamla kläder igen.

2 kommentarer:

  1. Tråkigt med sjukdom, hoppas det går över snart! :) Då kan jag hänga med på en prommis och vandra bort överflödet :)

    SvaraRadera
  2. Nä men trevligt att du e tillbaka i bloggeriet.

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?