torsdag 5 november 2009

Äckelvarning


Jag är i vanliga fall inte kräsen, men fyndet som gjordes i glassbyttan här hemma en dag kan nog få vem som helst att bli illamående. Ebba skulle göra en glassdrink, tog en sked och skopade upp glassen och där låg en mask!! Ungefär 1cm lång och ganska ljus i färgen.
Detta var Icas egna vaniljkulglass kan jag ju berätta!
Efter min reklamation fick jag ett brev från Ica. Dom beklagade det inträffade och skrev att de har meddelat leverantör och tillverkare.
Ja, jag fick ju faktiskt kompensation för obehaget... HELA 50kr, drar man bort det glassen kostade i inköp så blev det ca:30kr. Kalla mig sniken, men det kändes snålt :)

Detta inträffade i början på oktober, idag fick jag brev från Ica. Dom säger att det inte var en mask/ larv, utan en ingrediens som inte löst upp sig i tillverkningen. Om detta var en ingrediens så vill jag nog inte veta vad det var, jag håller fast vid att det är en larv, vad tror ni?


Behöver jag säga att jag aldrig kommer att köpa deras glass igen?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?