måndag 16 november 2009

Fas: 2

Idag har jag börjat räkna points, rotade fram mina gamla häften och böcker. Gick ju ner typ 20kg med viktväktarna för några år sen, så det vore ju konstigt om det inte skulle funka denna gången också. Känner jag mig äckligt motiverad trots att vikten stått stilla i veckor nu, men nu är det fas nummer 2 i min viktminskning som gäller. Sen Tor föddes har jag gått ner 14kg, Allévo var suveränt då jag ville se snabba resultat, mest för motivationens skull. Det var såå skönt att kunna ha annat än mammakläder efter ett par veckor:) Jag har ju som bekant varit gravid i typ 2år och ett par extra kilon har kommit smygandes... Nu är det dock points som gäller, mitt första delmål är ungefär 3,5kg. Vi får se hur lång tid det tar att komma dit.
Var ute på den vanliga morgonpromenaden, bara så ni vet så är det TUNGT att gå efter Lillträskvägen då det tinat och vägen inte är skrapad, tur man har stövlar!

Igår var det dax för en tur till Storheden, behövde in på Willys. Fick trevligt sällskap då Mia och hennes Tindra ville följa med, vi hann förutom shoppingen med att lösa ett och annat världsproblem :)Vi besökte givetvis andra affärer än Willys. Jag fyndade två kjolar till mig själv och en lång stickad kofta till Ebba på HM. På Lindex inhandlades en grön glitter eyeliner, så nu kan jag göra mig vacker!

1 kommentar:

  1. När brukar du ut och gå? Kanske jag och Alva följer med, då kan hon ev. sova i vagnen om hon inte är alltför nyfiken :)
    Det var grymt tungt att gå med vagnen idag, massor med slask! :S

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?