måndag 21 december 2009

Äntligen ett minus

Vågen har ju som bekant stått helt stilla. Vet inte vad det beror på, kanske kroppen som tar sig en välbehövd paus? Eller att jag har känt mig för bekväm och stannat inomhus under de kallaste dagarna? Jag gissar på en kombination av allt :)
Nåväl, vågen visade äntligen på ett minus! Närmare bestämt -1,3kg. Nu har jag nått ett av mina delmål och lite till :)Nästa delmål är ca: 2kg bort. Bara att fortsätta kämpa på, för neråt ska jag.
Totalt sen jag började räkna points, vilket var 091116: 3,7kg

Lägger in bakgrunden igen för den som är intresserad, detta skrev jag i bloggen 091027...:


Jag har haft två täta graviditeter, Klara föddes juli 2008 och Tor september 2009. Med Klara gick jag upp ca: 12kg, blev gravid igen då hon var 5mån, då hade jag gått ner 8 av mina graviditetskilon.Vikten ökade snabbt när jag hade Tor i magen, gick upp ca:20kg totalt plussa på de fyra jag inte gått ner så låg jag alltså på plus 24kg. Ställde mig inte på vågen förrän 3veckor efter att Tor var född, då hade jag minskat 6kg.

Jag har varit gravid i 2år nu och känt mig allmänt tjock och otymplig. Vill se snabba resultat och bestämde mig för att prova på pulverdiet, Allévo.
Under nästan 3veckor bytte jag ut alla måltider mot en påse pulver, resultatet blev
-5kg under dessa veckor. Sen början på oktober går jag på kombinerad kur dvs att jag äter lunch och middag som "vanligt", resten blir frukt och Allévo, vågen stannade upp ett tag men nu har jag loosat ytterligare 2kg.
Det är dock en bit kvar till målet ca:10kg ska bort och enligt min plan ska jag vara i form tills jag fyller 30, vilket är i april 2010!
Känner mig motiverad till max,så det är bara hoppas att det håller i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?