lördag 3 april 2010

Ikea tripp

Igår var jag och min käraste Sus till IKEA, mammorna var också med :)En mycket trevlig dag förutom att Klaras nya säng inte kunde följa med oss hem. Skulle köpa en säng till Klara igår, till min lycka så var den nedsatt från 800 till 200, helt otroligt.

Fick info att det skulle kosta 495kr att få hemskickat och det kändes överkomligt. Det visade sig dock att detta inte stämde, lägsta kostnaden att få hemskickat från varuhuset var 800 jävla kronor! Även om man delade på kostnaden då andra saker skulle skickas så skulle min frakt gå på dubbelt så mkt som sängen kostade och det kändes lite surt. Så jag har nu en ribbotten, den rymdes ju i bilen men ingen säng hemma, väldigt irriterande kan jag meddela. För 800kr så var man tvungen att hämta sakerna i
älvsbyn dessutom, skulle kosta 125kr extra per mil om det skulle köras hem... Så det är bara planera in en ny resa, inte f-n lägger jag ut så mycket på frakten :)
Klara fick sig iaf en ny stol, Ingolf:


Denna gunga inhandlades, Rusig:


Tor önskade sig nya sängkläder, Trumma:


Vi behövde en till sån här i hallen, Allamåla:


Sen blev det givetvis en massa andra bra å ha saker :)

Jag fyndade dessa stövlar på skopunkten innan vi begav oss hemåt också:



2512

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?