söndag 14 mars 2010

Vikt(igt)

Jag fortsätter min viktresa neråt, sakta men säkert. Tappat i snitt 0,5kg/ vecka sen jag gick med i aftonbladets viktklubb, det känns segt men det är ju de sista kilona som är envisats.
Det finns ju hur många metoder som helst att välja på för att gå ner i vikt, gäller "bara" att hitta den som passar bäst för en själv. Viktklubb passar mig då jag vill kunna äta allt. Skulle aldrig välja en metod där jag tex måste utesluta kolhydrater, jag tror dock att det är en bra metod om man har mycket övervikt och vill se snabba resultat. Sen tror jag det är viktigt att barnen ser att jag äter samma mat som dom gör! Som sagt, jag vill kunna äta allt så därför gillar jag Viktklubb. Längtar tills de gamla kläderna ska passa igen, haha vilket mode-freak man är, längtar efter de kläder man hade för 2-3år sen :)

Gårdagens middag innehöll dock en hel del kalorier, unnar mig en frossarkväll emellanåt. Så länge man inte frossar dagligen så är det ingen fara :) Middagen bestod av helstekt älgfilé, rotsaksgratäng, gratinerade tomater, pepparsås, vitlökssmör och nygräddade baguetter. Säger bara en sak, det var det bästa jag ätit på mycket länge! Efterrätten blev en betydligt simplare historia, men även den var smarrig....


Ha en trevlig söndag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?