torsdag 18 mars 2010

Fulköket

Vårat kök ska rivas, bort, putsväck och jag lovar att jag inte kommer att sakna det ett dugg. Det är alldeles för litet och fruktansvärt opraktiskt... Köksskåparna är stora as som sväljer hur mycket saker som helst, vilket resulterar i att det blir kaos och man riskerar bli attackerad då man öppnar dom, dessutom är dom ljusgula och jag gillar inte gult, iallafall inte här hemma.
Fläkten är av märket Futurum och garantin upphörde 1971, alltså 9år innan jag föddes, jag var knappast påtänkt. Kvaliteten är det dock inget fel på, tyvärr, för den surrar glatt på. Hade funderingar igår om denna raritet skulle passa in på Futurums (blivande)museum, kanske kan få byta in den mot en modernare variant :)



Kaklet ovanför diskbänk och spis riktigt skriker 90-tal, Anders påpekar att det faktiskt var FINT då han satte upp det och jag tror honom, men det var DÅ :)

Spisen är ungefär lika modern som fläkten, så ni får själva måla upp en bild av den, jag önska mig dock en spishäll.

Vet att många vill ha gammalt och antikt men jag är ett stort fan av IKEA, vill ha dessa luckor...


Iofs så finns det vrår i köket som jag faktiskt tycker om :)





3 kommentarer:

  1. Jag använder picasa 3, det finns att hämta gratis på webben. Jättekul program o enkelt när man lärt sig. =)

    SvaraRadera
  2. Ååå ni hsr också dessa gamla fönster, jag ska renovera våra till sommaren. Äh det är väl inget fel på kaklet. och fläckten, ni hittar nog inget bättre på marknaden idag. ;)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker ni har det så fint, speciellt gardinerna är snygga! Blir spännande att se ett nytt kök på plats, det gamla har ju hängt med ett tag. Tycker du verkar ha bra smak, så det blir säker grannt när det är färdigt.
    Finns futurum än? Testa höra av dig till dom och se vad du får för fläkten :-D

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?