fredag 26 mars 2010

Vägra fredagsmys :)

Så var det fredag igen då, jag som verkligen blir illamående av det uttjatade ordet "fredagsmys" tänker i vanlig ordning bänka mig i soffan, se Let´s Dance och ägna mig åt "FREDAGS-FROSSERI" tillsammans med min älskling :)

Ikväll blir det bla.räkpaj, hittade ett recept som jag givetvis förbättrat lite. Låter gott iaf :)

Räkpaj med sting

Pajdeg:
150 gram smör, eller 1,5 dl flytande milda el dyl
4 dl mjöl
3 msk vatten

Fyllning:
1 paket crabsticks
Svamp och lök/ vitlök efter eget tycke och smak
150 gram räkor, skalade
3 ägg
1 burk creme fraiche chili/paprika
1 påse riven ost eller ca 2-3 dl

Tillagning
Baka ihop pajdegen, låt vila en stund i kylen, tryck ut degen i lämplig form.
Förgrädda pajskalet 15 min i 200 grader.
Hacka crabsticks och skiva svampen
Fräs upp räkor,crabsticks,svamp och löken.
Vispa ihop ägg,creme fraiche och ost.
Lägg i fyllningen i det förgräddade pajskalet och häll över äggstanningen,in i ugnen i ca 15-20 min

1 kommentar:

  1. Den är jätte god. Jag har gjort den, eller nästan, ¨några gånger.:-)

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?