söndag 22 augusti 2010

Snart slut

Imorgon återgår vi till vardagen igen, dax för skolstart. Även om det knorras lite här hemma så tror jag ändå att det längtas lite, om inte annat för att få träffa klasskompisarna. Vardag innebär rutiner och med det följer lugn och ro. Inte för att vi är rutinlösa bara för att det är sommarlov, då skulle vi bli galna härhemma, vi är ju en rätt stor familj med 2vuxna och 4barn under samma tak. Men det blir ju lätt lite sena kvällar då man inte har tider att passa. Ska även söka dagisplats till Tor senare i höst, lite ångest över det så vi får se hur länge jag lyckas dra ut på det, nog för att jag tror det kommer gå bra men han är ju trots allt minstingen :)


Jag gillar inte riktigt vädret idag, känns grått, kallt och trist, jag fryser! Sitter och väntar på att telefonen ska ringa, "min" häst förväntas ju anlända idag, vet bara inte riktigt när. Hade tänkt dra ut hagen en bit men upptäckte att trådförrådet sinat, var så duktig våras och slängde en massa ihopskarvad tråd men köpte inte ny som jag tänkte då, typiskt mig. Jaja imorgon får jag tråd så det får bli hagbygge då istället. Blir ett spännande projekt med denna häst som ju är outbildad, tur jag har duktiga vänner omkring mig som lovat hjälpa mig om det skulle behövas och det kan jag garantera att det kommer att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?