torsdag 26 augusti 2010

Bullbak

Igår bakade jag bullar kändes som frysen behövde fyllas på lite. Bor många bullälskare i detta tak så de brukar ha en rykande åtgång :)Blev två olika fyllningar denna gång.

1l havremjölk
250g margarin
3dl strösocker eller vit sirap
1tsk salt
1tsk kardemumma
vetemjöl

Fyllning 1:
2dl kokosflingor
0,5dl grädde
rivet citronskal, hade ingen "riktig" citron hemma så jag tog lite citronsaft bara.
100g margarin
0,5dl strösocker

Man häller först grädden över kokosen och citronen och låter den dra en stund. Rör margarin och socker sen blandar man ihop allt.

Fyllning 2:
margarin
kanel
strösocker
vanillinsocker
florsocker
Blandar ihop allt till en röra, mängd efter behag :)

Bullarna i formar är med kokosfyllningen, dom blev riktigt goda, nästa gång ska jag ta citronskal eller varför inte apelsin?



1 kommentar:

  1. Åh ser ju asgott ut!! Sugen till tusen!! :)
    Ang bilderna så väljer jag text på den bild jag vill ha, i Picasa och skriver dit min bloggadress...jag trodde de skulle vara svårare, men det tog ett bra tag innan ja kom på de, fick offra några hjärnceller! :D Men det känns skönt att "märka" sina bilder så ingen kan sno dom obemärkt iaf! :)

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?