fredag 6 augusti 2010

Kaloribomb

Så här i bloggtorkan tänkte jag dela med mig av ett recept på en supergod efterrätt för chokladälskare. Igår var jag på fest med en massa snygga och trevliga tjejer, vi hade knytkalas och jag hade med mig denna uppskattade kaka :)

Chokladtryffelkaka
Botten: 75g smält smör eller margarin blandat med 200 g krossade chocolate chip cookies. Tryck ut i form med löstagbar botten.

Tryffel: Smält 100g smör, tillsätt 3 dl grädde och koka upp. Tag från spisen och bryt i 500g mörkchoklad och rör runt till chokladen smält. Tillsätt 3 msk starkt kaffe och rör till en blank fin smet. Häll i formen och låt stelna i minst 2tim, kakan går utmärkt att göra dagen innan. Servera gärna med grädde, glass och bär. Vill man kan man sikta kakan med kakao före servering, jag garnerade istället med silverkulor :)
Detta är en mäktig kaka och räcker till många!

2 kommentarer:

  1. Åhh den ser asit god ut, nästan farligt!! :))

    SvaraRadera
  2. såå himla god den såg ut,jag älskar choklad ;) jag kanske kommer med nån beställning i framtiden om jag inte lyckas baka själv haha...jag är usel på det!! Måste ta mig i kragen och prova.

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?