lördag 20 november 2010

Marängsurprice

På allmän begäran kommer receptet på tårtan jag bjöd på i onsdags. I ärlighetens namn kan jag berätta att den kom till enbart genom improvisation, dvs man tager vad man haver hemma för tillfället :)

1st sockerkaksbotten
1st marängbotten
Hallonkräm
5dl vispgrädde
1/3 paket philadelfiaost
1msk vanillinsocker
Jordgubbar
1st dubbeldaim

Jag tog sockerkaksdelen och bredde på hallonkräm, la på skivade jordgubbar. Ovanpå detta hade hamnade 3dl grädde och phillaosten som jag vispat ihop med vanillinsockret. Sen la jag på en marängbotten, täckte med grädde och toppade med jordgubbar och krossad daim. Denna tårta ska man inte göra allt för långt i förväg då det är maräng, är ju godast om den är lite krispig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?