söndag 7 november 2010

Imorgon

Imorgon är det dags för dagen jag har gruvat för, imorgon börjar Tors inskolning på dagis. Jag tror att det kommer att gå jättebra, det är inte därför jag gruvat, det är bara det att han är så liten. Han är ju faktiskt bara 14månader... Nu är jag även arbetslös och arbetssökande, var på af i fredags och jag kan ju lugnt meddela att reglerna är betydligt hårdare nu för a-kassa än det var tidigare. Det är ju bara hoppas att man lyckas hålla sig med jobb så man slipper ha så mycket med af att göra. Så nu är jag alltså arbetssökande och förväntas söka jobb över hela Sverige, om jag bodde i lägenhet och inte hade vare sig karl eller barn hade det varit en sak. Men nu har jag hus, karl och barn, kan någon berätta för mig vad som skulle vara positivt för vår familj om jag skulle veckopendla till andra änden av vårt avlånga land? Rent ekonomiskt skulle det inte ge många kronor då både resa och boende kostar. Men men, såna är reglerna tydligen, den dagen, den sorgen. Bäst vore att komma på en smart affärsidé, skulle vara guld att jobba för sig själv. Ideér finns, så vi får väl se vad som händer i framtiden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?