fredag 30 oktober 2009

Shopping och lökringar

Igår bestod motionen av en shoppingrunda, men bästa motionen är väl den som blir av eller hur :) Jag åkte alldelas själv till storsta´n, kanske låter lite tråkigt men jag tycker faktiskt det är rätt skönt att shoppa ensam. Speciellt när man inte har hela dagen till förfogande, var framme vid 14-tiden. Fyndade en rosa/ lila tunika och en klänning i grönt på KappAhl som dessutom var på rea, inte helt fel alltså. Lustigt hur storlekarna på kläderna kan skilja så mycket i Älvsbyn och Piteå... På boj´n kunde jag knappt ha xl, när jag kommer till pit-stan har jag plötsligt krympt till size medium, förklara det för mig någon om ni kan :) Jag skulle ju inte handla till barnen denna gång, men vad gör man då det står en låda fullproppad med trosor för 10kr? Blev en sisådär 10-par, billigt och bra. Sprang även på ett par rosa mockasiner med en rar ponny på, gissa om dessa passade utmärkt på Klaras fötter?
Styrde sedan kosan mot HM där 2-par bas leggings inhandlades, ett par grå och ett par svarta. Spanade in babykläderna, höll på att köpa en "kostym" till Tor att ha på julafton, lyckades dock låta bli. Duktigt av mig va?
När jag gick mot kassan var det dock ett par svarta leggings med glittrande paljetter och en matchande top som hoppade på mig, kan säga att Ebba blev överlycklig att få nya häftiga kläder att ha på nästa Stuffa!
Även Dollar förärades med ett besök på hemvägen. Hittade en tavla till vardagsrummet, gillar verkligen deras tavlor, speciellt prislappen. Som vanligt inhandlades strumpor och andra "förbrukningsvaror". Köpte även julgardiner till uthuset, dom har jättefina gardiner.

Gårdagens måltider:
Allévo till frukost
Allévo till lunch + en halv nutrilett bar
Knaprade ett par tuggor naturdietbar och drack en loka till mellis
Det blev en sen middag, ett par skivor fläskfilé, inget onyttigt med filén i sig men vet inte vad jag ska säga om de 4-5friterade lökringarna jag åt till, ruskigt goda var dom iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?