tisdag 27 oktober 2009

Bakgrund

Jag har haft två täta graviditeter, Klara föddes juli 2008 och Tor september 2009. Med Klara gick jag upp ca: 12kg, blev gravid igen då hon var 5mån, då hade jag gått ner 8 av mina graviditetskilon.Vikten ökade snabbt när jag hade Tor i magen, gick upp ca:20kg totalt plussa på de fyra jag inte gått ner så låg jag alltså på plus 24kg. Ställde mig inte på vågen förrän 3veckor efter att Tor var född, då hade jag minskat 6kg.

Jag har varit gravid i 2år nu och känt mig allmänt tjock och otymplig. Vill se snabba resultat och bestämde mig för att prova på pulverdiet, Allévo.
Under nästan 3veckor bytte jag ut alla måltider mot en påse pulver, resultatet blev
-5kg under dessa veckor. Sen början på oktober går jag på kombinerad kur dvs att jag äter lunch och middag som "vanligt", resten blir frukt och Allévo, vågen stannade upp ett tag men nu har jag loosat ytterligare 2kg.
Det är dock en bit kvar till målet ca:10kg ska bort och enligt min plan ska jag vara i form tills jag fyller 30, vilket är i april 2010!
Känner mig motiverad till max,så det är bara hoppas att det håller i sig.

Försöker komma ut på en promenad minst60min om dagen med barnvagnen. Bråkar för tillfället med min stegräknare, vi kommer inte riktigt överens. Dessutom glömmer jag att knäppa fast den på morgonen. I förrgår blev det iaf 6364steg och igår runt 5000, den slutar räkna ibland, konstigt?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?